سه‌شنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۸۸

امروز چه اتفاقی در ورزشگاه آزادی می‌افتد؟

ديروز تيم سپاهان، تيمي که امیر قلعه‌نوعی مربی‌اش است، پنج گل به تیم سایپا زد؛ همان تیمی که مایلی‌کهن مربی‌اش است. حالا سپاهان قلعه‌نوعی با کلی امتیاز صدرنشین لیگ است. بعدش شما بگویید که این مربی، بد است. باور کنید قلعه‌نوعی بهترین مربی‌‌ ایران است. اخلاق‌اش را هم بی‌خیال شوید. مگر آلکس فرگوسن خیلی مودب و جنتلمن است؟

اما نکته‌ای که برای من آبی‌پوش مهم است، بازی امروز تیم محبوبم در ورزشگاه آزادی است،‌ همان ورزشگاهی که 36 سال پیش برای بازی‌های آسیایی تهران ساخته شد و هنوز بهترین ورزشگاه ایران است. این بار استقلال می‌برد؟ پرسپولیس می‌برد؟ مثل همیشه مساوی می شود؟

چند وقتی است که همه چیز را سیاسی تعبیر می‌کنیم. دیروز که وبلاگ‌ها را مرور می‌کردم، چند تعبیر خیلی نزدیک به هم دیدم. یکی از وبلاگ‌ها که اسمش یادم نیست، نوشته بود که بازی فردا( یعنی امروز) حتما برنده خواهد داشت، چون اگر بازی برنده نداشته باشد، طرفدارهای آبی و قرمز دیگر نمی‌توانند با هم کل کل کنند و در نتیجه ممکن است از سربیکاری، شعار سیاسی بدهند. استدلال را می‌بینید؟ واقعا که آدم اگر شاخ درنیاورد، جای تعجب دارد.

فکر کنید که بازی مساوی شد. آیا آدم‌هایی را که از سر بیکاری حرف سیاسی می‌زنند، می‌توان جدی گرفت؟

وبلاگ نوشته بود که بازی حتما به نفع پرسپولیس تمام خواهد شد، چون دیروز ( یعنی دو روز قبل)، کفاشیان به باشگاه قرمزها رفته و احتمالا به آن‌ها قول داده که داوردر دقیقه 86 یک پنالتی به نفع‌شان می‌گیرد.

حالا بازی امروز چند چند می‌شود؟ ببنیم و بدانیم چون به نظرم هیچ‌وقت نمی‌توان فوتبال را پیش‌بینی کرد. شاید کفاشیان به علی دایی گفته باشد که تیمش حتما باید امروز ببازد.

۴ نظر:

پیاله خالی گفت...

اسرار جهان را نه تو دانی و نه من
واقعا مصداقش در ایران اتفاق می افتد و فوتبالی که جز برای تخلیه انرژی جوانها نیست به کدام سو می رود
چرا؟

محدثه گفت...

منم فکر می کردم مساوی میشه اما بد تر شد!

بیمار روانی گفت...

همون وبلاگی که نوشت بازی به نفع پرسپولیس در دقیقه 86 تمام میشه درست گفته بود.فقط کریم باقری کار رو آسون کرد و شوت کرد !
قبل از گل کریم هم تماشا چیه از سر بیکاری تبانی تبانی راه انداخته بودن!
تازه رو یه ضربه کاشته همه قرمز ها از روی بیکاری میگفتن: توپ تانک فشفشه این گل نشه شورشه! البته توجه دارید که از سر بیکاری میگفتن!
دو دقیقه بعد هم یه توپ رفت تو گل!

لیلا نگار گفت...

عجب...و پیش بینی ها درست از آب دراومد! متاسفانه...